FAQ Aftersales

Laatste update: 29-07-2024 13:31

Vragen

  1. Waar kan ik de werkplaats monitor instellingen vinden?
  2. Waar kan ik de dagelijkse update per mail instellen?
  3. Hoe zorg ik ervoor dat een medewerker in de lijst Service Adviseur komen te staan?
  4. Hoe zit de autorisatie van de monteursindexen in elkaar?
  5. we krijgen bij veel werkorders van eenzelfde vestiging de PlanIT-status Onbekend door, terwijl deze werkorders in PlanIT wel een actuele status hebben. Hoe kan dit?
  6. Er blijven werkorders in "Aftersales > Werkorders > OHW - Onderhanden werk" hangen terwijl ze al gefactureerd zijn. Hoe kan ik deze werkorders verwijderen?
  7. Er staat een verkeerde naam bij een service adviseur, hoe kan ik dit oplossen?

Vraag 1: Waar kan ik de werkplaats monitor instellingen vinden?

Antwoord: In het menu, onder aftersales --> configuratie --> vestigingsinfo, vindt u een tabblad werkplaatsmonitor. Hier kunt u verschillende instellingen aan- en/of uitzetten.


Vraag 2: Waar kan ik de dagelijkse update per mail instellen?

Antwoord: Ga in het menu aan de linkerkant naar aftersales --> configuratie --> WO Uitbreiding --> rapport abo. Hier kunt u instellen welk rapport op welk tijdstip verstuurd mag/moet worden. Syntec zal dan op deze tijdstip(en) een samenvatting/rapport naar u versturen.

Zie hieronder een voorbeeld:


Vraag 3: Hoe zorg ik ervoor dat een medewerker in de lijst Service Adviseur komen te staan?

Antwoord: Dit kan je instellen onder Aftersales > Configuratie > Service adviseurs. 


Vraag 4: Hoe zit de authorisatie van de monteursindexen in elkaar?

Antwoord: Let op, de monteursindex is alleen zichtbaar voor: 

  • Personen die geautoriseerd zijn voor controling en management (alle vestigingen).
  • Personen die geautoriseerd zijn als teamleader (geselecteerde vestigingen in Syntec HRM).

Vraag 5: We krijgen bij veel werkorders van eenzelfde vestiging de PlanIT-status Onbekend door, terwijl deze werkorders in PlanIT wel een actuele status hebben. Hoe kan dit?

Antwoord: Als u bijvoorbeeld in Aftersales > Dagplanning Receptie kijkt, herkent u deze werkorders door dat de status grijs-gearceerd op 'Onbekend' staat, zie hieronder:

In deze gevallen zien we vaak dat er 2 zaken aan de hand kunnen zijn:

1) De Syntec-vestiging waar deze werkorder op staat is niet of niet goed gekoppeld aan een PlanIT-vestiging. Dit kunt u controleren door de vestiging op te zoeken onder Aftersales > Configuratie > PlanIT / KCC tool > Werkplaatsen. Belangrijk hierbij is dat u controleert of de kolom "Code", "Login" en "Wachtwoord" gevuld zijn.

2) PlanIT geeft de werkplaatsplanning niet door. In PlanIT vind u in de systeeminstellingen onderstaande twee vinkjes:

Om de data in Syntec te ontvangen is het zaak dat deze vinkjes per vestiging aan staan, indien deze uit staan dient u 1maal op de knop "Initialize CRM API" te klikken.

Het kan nu ongeveer 30 minuten duren voor de data in Syntec zichtbaar word.

Mocht bovenstaande niet het gewenste resultaat opleveren, belt u dan even met onze supportdesk.


Vraag 6: Er blijven werkorders in "Aftersales > Werkorders > OHW - Onderhanden werk" hangen terwijl ze al gefactureerd zijn. Hoe kan ik deze werkorders verwijderen?

Antwoord: Werkorders die al een langere periode openstaan, worden na een periode niet meer gecontroleerd of deze actueel zijn. Door het vinkje 'OHW ?' uit te zetten, worden deze werkorders uit dit overzicht gehaald. Mocht het zo zijn dat deze werkorders de volgende dag nogmaals voorkomen in dit overzicht, worden deze toch nogmaals aangeboden door Autoline en zult u contact moeten opnemen met Autoline om dit te laten corrigeren. 


Vraag 7: Er staat een verkeerde naam bij een service adviseur, hoe kan ik dit oplossen?

Het wil nog wel eens gebeuren dat de naam van de service adviseur niet goed overgenomen wordt in Syntec. Dit kan komen doordat er een bestaand Autoline account wordt gebruikt om het nieuwe account aan te maken, waardoor Syntec nog de naam van de oorspronkelijke service adviseur door krijgt in plaats van de nieuwe naam. 

U kunt dit oplossen door:
1.  Te gaan naar aftersales > configuratie > service adviseurs en te zoeken op de autoline gebruiker
2. Open de regel
3. Klik op de verrekijker en zoek de juiste medewerkerk op

4. De medewerker wordt na aanklikken gevuld bij 'gekoppeld aan'
5. Sla het formulier op

U zult nu de juiste naam zien staan in de aftersales module.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00