Klantgroepen terugmelden aan DAP

Laatste update: 07-02-2024 17:03

Syntec heeft in samenwerking met DAP een koppeling gemaakt om de klantgroepen automatisch van Syntec naar DAP te sturen.

Om de klantgroep die bekend is in de order in Syntec door te sturen naar DAP, is het belangrijk om deze te koppelen aan een hoofdgroep. Deze hoofdgroepen zijn afgestemd met DAP.

Van het doorsturen van de klantgroepen naar DAP houden we bij in een overzicht of dit is gelukt. Deze lijst is te vinden onder Systeem > Customizing > Automotive > Order > DAP Communicatie. Er is een mogelijkheid om een rapport te ontvangen met eventuele foutmeldingen telkens wanneer de achtergrondtaak de klantgroepen doorstuurt naar DAP.

Opmerking: wijzigingen van klantsoort in een order nadat de auto is afgeleverd worden niet verstuurd naar Pon, dit omdat indien er een datum deel 1B bekend is, de transactie naar Pon dan niet meer geaccepteerd wordt. Je dient dit dan handmatig (binnen 60 dagen) aan te passen in het DAP portal (systeem Pon).


Als u de koppeling wilt activeren, kunt u de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar de reeds bestaande klantgroepen (Systeem > Customizing > CRM > Subgroepen) en koppel voor elke subgroep een hoofdgroep. Als er een klantgroep is die niet naar DAP mag worden gecommuniceerd, laat het veld 'hoofdgroep' dan leeg.

     

  2. Als de subgroepen zijn gekoppeld aan de hoofdgroepen, stuur dan een e-mail naar support@syntec-it.nl met als onderwerp "DAP-koppeling activeren". Als u het rapport wilt ontvangen zoals hierboven beschreven, geef dan ook het e-mailadres op waar het rapport naartoe gestuurd mag worden.

  3. Vervolgens ontvangt u vanuit Syntec een document als akkoordverklaring, waarin wij vastleggen welke data/velden er vanuit Syntec naar DAP/PON worden gestuurd. Binnen de dealer dient een tekenbevoegd persoon dit document te ondertekenen en terug te sturen. 

  4. Na ontvangst van de getekende akkoordverklaring van de dealer en controle of de klantsoorten goed ingericht zijn, zal de koppeling worden ingericht en geactiveerd. 

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00