De module 'Schade intake' in Syntec maakt het mogelijk om schades eenvoudig en uniform vast te leggen op alle vestigingen. Alle gegevens en foto’s worden direct opgeslagen en gedeeld met het schadecentrum voor een snelle en efficiënte afhandeling.
1. Nieuwe schade-intake starten
- Ga in Syntec naar 'Schade intake → Openstaand'.
- Klik op 'Nieuw' om een nieuwe schade-intake te starten.
2. Invullen van het intakeformulier
- Voer het kenteken van het voertuig in. → De voertuiggegevens worden automatisch opgehaald en aangevuld.
- Vul de overige gegevens in:
- Verzekerde / tegenpartij
- Verzekeringsmaatschappij
- Polisnummer
- Schadedatum
- Schadeoorzaak (met een korte omschrijving)
3. Toevoegen van foto's en documentatie
- Scan de QR-code met een telefoon of tablet.
- Voeg de volgende foto’s en gegevens toe:
- Foto van de groene kaart
- Foto van het chassisnummer (op de auto)
- Kilometerstand
- Foto’s van de auto en de schade
- De klant kan op hetzelfde moment digitaal zijn handtekening plaatsen.
- Alle foto’s en de handtekening worden automatisch opgeslagen in Syntec bij de intake, onder het tabblad 'Bestanden'.
4. Automatische documenten en melding schadecentrum
- Er wordt automatisch een akte van cessie / schade-innameformulier aangemaakt met de toegevoegde foto’s.
- Het schadecentrum ontvangt automatisch een e-mail met de melding dat er een nieuwe schade-intake is uitgevoerd op een vestiging.
5. Behandeling door het schadecentrum
- Het schadecentrum neemt de schade verder in behandeling.
- Zodra de schade in behandeling is genomen, wordt een vinkje gezet. Hierdoor verdwijnt de schade-intake uit de lijst 'Openstaand'.
- De intake wordt vervolgens verplaatst naar de lijst 'Totaal'.