Schade intake

Laatste update: 31-07-2025 14:39

De module 'Schade intake' in Syntec maakt het mogelijk om schades eenvoudig en uniform vast te leggen op alle vestigingen binnen de dealerorganisatie.

Het is vooral makkelijk indien binnen het dealer bedrijf alle schades worden afgewikkeld binnen met een eigen schadevestiging. De klanten kunnen op iedere vestiging zich melden voor schade, waarbij op de vestiging de schade intake direct uitgevoerd kan worden bijvoorbeeld door een service advsieur, ondersteund met een APP voor het toevoegen van foto's, groene kaart, etc.

Snel en gemakkelijk wordt er een intake uitgevoerd inclusief foto's van de schade, km stand en de groene kaart. De klant kan ook direct zijn handtekening digitaal zetten.

Alle gegevens en foto’s worden direct opgeslagen en gedeeld met het schadecentrum, op het schadecentrum kunnen ze direct alle binnengekomen intakes inzien met bijlages/foto's en contact opnemen met de klant voor de afwikkeling van de schade. 

Dit zorgt voor een snelle en efficiënte afhandeling van alle schade meldingen op de vestigingen.

Hoe werkt dit?

Authoriseer eerst medewerkers voor de stade intake module. Ga hiervoor naar HRM --> medewerkers --> open medewerker --> tabblad "groepering" en onder groepering --> schade kunt u het vinkje aanzetten bij "schade intake" 

Werking van de module:

1. Nieuwe schade-intake starten

  • Ga in Syntec naar 'Schade intake → Openstaand'.
  • Klik op 'Nieuw' om een nieuwe schade-intake te starten.

2. Invullen van het intakeformulier

  • Voer het kenteken van het voertuig in. → De voertuiggegevens worden automatisch opgehaald en aangevuld.
  • Vul de overige gegevens in:
    • Verzekerde / tegenpartij
    • Verzekeringsmaatschappij
    • Polisnummer
    • Schadedatum
    • Schadeoorzaak (met een korte omschrijving)

3. Toevoegen van foto's en documentatie

  • Scan de QR-code met een telefoon of tablet.
  • Voeg de volgende foto’s en gegevens toe:
    • Foto van de groene kaart
    • Foto van het chassisnummer (op de auto)
    • Kilometerstand
    • Foto’s van de auto en de schade
  • De klant kan op hetzelfde moment digitaal zijn handtekening plaatsen.

  • Alle foto’s en de handtekening worden automatisch opgeslagen in Syntec bij de intake, onder het tabblad 'Bestanden'.

4. Automatische documenten en melding schadecentrum

  • Er wordt automatisch een akte van cessie / schade-innameformulier aangemaakt met de toegevoegde foto’s.
  • Het schadecentrum ontvangt automatisch een e-mail met de melding dat er een nieuwe schade-intake is uitgevoerd op een vestiging.

  

5. Behandeling door het schadecentrum

  • Het schadecentrum neemt de schade verder in behandeling.
  • Zodra de schade in behandeling is genomen, wordt een vinkje gezet. Hierdoor verdwijnt de schade-intake uit de lijst 'Openstaand'.

  • De intake wordt vervolgens verplaatst naar de lijst 'Totaal'.

U heeft nog een vraag?

Onze helpdesk helpt u graag!

support@syntec-it.nl
Ma t/m Vr van 09:00 - 17:00